A A A

ALEKSANDRA MAZURKIEWICZ. Język formy. Rzeźba, medalierstwo, mała forma rzeźbiarska

Odkrywanie własnego języka formy rozpoczęło się w moim przypadku od fascynacji konkretnymi, z pozoru nierzeźbiarskimi materiałami. Pewnego dnia podczas spaceru w parku zauroczyłam się pięknem jesiennych, pożółkłych liści oraz tym, jak grube stają się utworzone przez nie na ziemi kobierce. Liść po wyschnięciu staje się kruchy i łamliwy, a co za tym idzie, szybko ulega zniszczeniu. Pomimo to postanowiłam nadać tym liściom nowe życie.

Powyższy cytat zaczerpnęłam z Autoreferatu Oli Mazurkiewicz napisanego w ramach pracy doktorskiej. Nie przez przypadek. W tych kilku zdaniach Autorka dokonuje istotnej autoprezentacji. To są ważne słowa, które świadczą o olbrzymiej wrażliwości Artystki. Są jak artystyczne credo. Tekst dałoby się również z powodzeniem zapisać na zaproszeniu, bądź wizytówce, tym niewielkim kartoniku, który z zasady jest oznaką szacunku wobec nowych znajomych i inwitacją, w tym przypadku, do pracowni rzeźbiarza.

Prezentowana w Galerii Test wystawa stanowi podsumowanie dorobku artystycznego czterech lat pracy Aleksandry Mazurkiewicz. Eksponowane rzeźby, medale oraz małe formy rzeźbiarskie są jednocześnie pokazem pracy doktorskiej. Niezależnie od walorów artystycznych tej wystawie towarzyszy ważne przesłanie. Główną ideą, mottem przewodnim jest tu autorska próba definicji „języka formy”, pojęcia będącego jednym z fundamentalnych narzędzi kreacji twórczej.

Hanna Jelonek

Warszawa 2020

 

Zapraszamy do zapoznania się z albumem opisującym wystawę

 

Przed bezpośrednim i indywidualnym spotkaniem z twórczością Aleksandry Mazurkiewicz zachęcamy do spotkania z artystką, jeszcze w formie wirtualnej w III edycji projektu “Portret Artysty”.

 

Wystawa współtworzona z Akademią Sztuk Pięknych w Warszawie

 

do góry