A A A

KONFRONTACJE SZTUKI WARSZAWA 2018

 

Szanowni Państwo z przyjemnością zapraszamy Państwa na trzy wystawy prezentujące tegoroczną edycję Konfrontacji Sztuki.

Pierwsza z nich zostanie otwarta 24 października i potrwa do 14 listopada.

Druga odsłona odbędzie się w dniach od 21 listopada do 12 grudnia.

Trzecia prezentacja prac konkursowych nastąpi 19 grudnia, a zakończy się 18 stycznia 2019 roku.

Oto lista ukazująca w której odsłonie uczestnicy będą prezentować swoją twórczość:

 

 

Z przyjemnością podajemy decyzję Jury zawartą w protokole <–

o przyznanych nagrodach!

 

Lista  zakwalifikowanych  osób  do  konkursu:

RYSUNEK

Marcin Bielski

Tomasz Chudzik

Małgorzata Drozd-Witek

Agnieszka Gogola

Leszek Goliński

Angelika Gurtat

Sławomir Kaproń

Kazimierz Kawa

Marek Maciąg

Marlena Makiel-Hędrzak

Keiji Matsumoto

Jarosław Olszewski

Edyta Piłat

Emilia Pitucha

Jan Siekiera

Urszula Szulborska

Kaja Utkowska

Paweł Warchoł

Filip Wierzbicki-Nowak

Marzena Zacharewicz

 

MALARSTWO

Justyna „Baśnik” Andrzejewska

Magdalena Barczyk-Kurus

Zbigniew Blekiewicz

Marta Czarnecka

Elwira Gocłowska

Joanna Gołaszewska

Olena Horhol

Jakub Jakubowski

Iza Jaśniewska

Dagmara Jemioła-Hryniewicka

Joanna Kaucz

Marlena Kuć

Sylwia Krupińska

Romuald Krzyżanowski

Dominika Lewandowicz

Paweł Lewandowski-Palle

Artur Ligenza

Patrycja Łatka

Tomasz Myjak

Maciej Osmycki

Daria Pietryka

Ewa Przanowska

Magda Przanowska

Helga Radochońska

Zofia Skiba

Olga Skorża

Jan Marcin Szczurek

Marta Wawrzynowicz

Katarzyna Wendland

Krystyna Wołowska

Ernest Zawada

 

GRAFIKA

Manfred Bator

Marlena Biczak

Małgorzata Chomicz

Adam Czech

Katarzyna Gielecka-Grzemska

Alicja Grobelka

Sebastian Grochocki

Marta Javorska

Justyna Jonak

Tomasz Kawełczyk

Barbara Komaniecka

Michał Kurkowski

Natalia Łach

Weronika Marszelewska

Agnieszka Mazek

Marta Muszyńska-Józefowicz

Natalia Pawlus

Małgorzata Stanielewicz

Justyna Stefańczyk

Izabela Stenka

Anna Trojanowska

Natalia Witasik

Małgorzata Zaremba

Sylwia Zdzichowska

 

RZEŹBA

Olga Bratkowska

Agnieszka Chudzicka

Adam Cieślak

Marcin Forysiewicz

Angelika Gurtat

Katarzyna Handzlik

Janusz Jasiński

Tomasz Karolak

Bożena Klimek-Kurkowska

Maria Krasnodębska

Jagoda Nowak

Joanna Krystyna Romaniuk

Joanna Roszkowska

Marcin Smosna

Anna Zielińska

 

 

Zgłaszane prace odpowiedziały na zadany temat:

W poszukiwaniu przestrzeni.

Wszechświat nie ma początku, ani końca, który wypełnia istniejącą przestrzeń poza wszystkim. Przestrzeń położona jest we wszechświecie, w którym człowiek zostaje centralną postacią. W dziele sztuki, która burzy zwyczajność, uczy życia jako wartości samoistnej i wiąże się z potrzebą postawy myślenia w sposób osobisty i czynienia człowieka twórczym i otwartym na sztukę oraz wiedzę osobistą.

Przestrzeń jest kształtowana w procesie dodawania i różni się od koncepcji nakładania charakterystycznej dla sztuki wschodniej. Gdy spektrum przestrzeni zostaje odwrócone i zmusza do artystycznego uczestnictwa osobę oglądającą, zdążając od części do całości gdzie nie ma początku ani końca, w odróżnieniu od sztuki śródziemnomorskiej dążącej do uchwycenia przestrzeni jako całości z pomocą doświadczenia wizualnego.

Zbiór elementów w przestrzeni nazywa się punktem. Nieograniczony trójwymiarowy obszar, w którym zachodzą zjawiska fizyczne i kulturalne to połączenie psychologii i kultury. To miejsce na odnalezienie siebie i swego rozwoju osobistego, gdzie definicja kultury i uproszczona przestrzeń tworzy sprzężenie zwrotne między ekspresją przestrzeni i sfery artystycznej. Dwoistość przestrzeni utrzymuje dynamiczną równowagę pomiędzy tymi dwoma elementami, co powoduje dostrzeganie jej nieskończoności. Punkt, linia, powierzchnia daje obraz przestrzeni zwanej cięciami, ponieważ rozciągają się na nieskończoną ilość elementów. Cięcia są to linie, które zamykają formy geometryczne np. dwa punkty w przestrzeni stanowią granice linii, a linie są granicami powierzchni.

Zmysłem najlepiej przybliżającym przestrzeń jest wzrok, w którym jest on „skłonny umieścić wszystkie inne doznania”. Współdziałanie wszystkich sił jest jednym z zasadniczych warunków twórczości, zwłaszcza naszej twórczości. Malarstwo jest sztuką konstrukcji, perspektywa zaś tej konstrukcji gramatyką. Rozważania te wychodzą z punktu widzenia jakościowego o charakterze psychologicznym i fizjologicznym. Z jednej strony rozważa się przestrzeń, z drugiej zmysły i inteligencję, zdolności realizuje się na płótnie.

Jest faktem , że 3 wymiary przestrzeni nie zadawalały artystów. Przestrzeń malarzy, którzy mając intuicję 4-go wymiaru, wyrażoną kolorem, deformacją, rysunkiem pozwalała im zawsze na przedstawianie bezpośrednich doznań świata zewnętrznego.

 

Apoloniusz Węgłowski

do góry